Conexiunea dintre dieta si par sanatos

Deoarece parul este constituit dintr-o proteina care se numeste cheratina, o dieta bogata in nutrienti necesari este esentiala pentru a avea un par sanatos. Nutritia corespunzatoare ajuta la cresterea parului, grosimea acestuia, precum si sanatatea sa generala.

Daca avem o dieta care este deficitara in privinta anumitor vitamine si minerale, acest lucru poate duce la caderea parului si la alte probleme ale parului.

Sunt mai multi nutrienti esentiali pe care trebuie sa ne asiguram ca-i includem in dieta noastra pentru a ne asigura ca parul nostru este sanatos. Printre acestea se afla:

Proteine pentru par sanatos

Un nutrient esential pentru cresterea parului sunt proteinele. Cum am spus mai sus, parul este format din cheratina, care este un tip de proteina. Asta inseamna ca daca avem o dieta cu suficiente proteine promovam cresterea si grosimea parului.

Surse potrivite de proteine sunt: pestele, carnea, ouale si produsele lactate. Persoanele care urmeaza o dieta pe baza de plante pot sa-si obtină doza necesara de proteine din alimente precum nucile, semintele si legumele.

Fier pentru par sanatos

Fierul are un rol extrem de important in ceea ce priveste cresterea parului. Daca nu avem suficient fier in organism, acest lucru poate duce la caderea parului si la anemie.

Surse alimentare care sunt bogate in fier sunt carnea, pestele si legumele cu frunze verzi. Alte surse potrivite sunt cerealele, painea imbogatita, leguminoasele si nucile.

Biotina pentru par sanatos

Biotina este parte din complexul de vitamina B si este o vitamina esentiala pentru un par sanatos. Daca avem deficit de biotina acest lucru poate duce la unghii fragile si la caderea parului.

Surse potrivite de biotina sunt nucile, galbenusurile de ou si legumele cu frunze verzi.

Zinc pentru par sanatos

Un mineral esential pentru cresterea si sanatatea parului este zincul. Daca avem deficit de zinc este posibil ca parul nostru sa cada mai mult, sa avem mai multa matreata, precum si sa ne creasca parul mai lent.

Surse bogate in zinc sunt carnea de vita, de porc, de pui, stridiile si cerealele imbogatite.

Vitamina C pentru par sanatos

Vitamina C este un alt nutrient esential pentru un par sanatos. Aceasta este necesara in ceea ce priveste productia de colagen, care este o proteina structurala ce ajuta la cresterea parului.

Surse bogate in vitamina C sunt capsunile, ardeii, kiwi si spanacul.

Vitamina E pentru par sanatos

Vitamina E are si ea un rol important in ceea ce priveste sanatatea parului. Aceasta reprezinta un antioxidant puternic ce ajuta la protejarea parului si a scalpului cauzate de radicalii liberi. Daca avem suficienta vitamina E promovam o crestere sanatoasa a parului si la cresterea rezistentei acestuia.

Surse de vitamina E sunt cartofii dulci, avocado, spanacul si migdalele.

Siliciu pentru par sanatos

Siliciul este un mineral important pentru sanatatea parului. Acesta imbunatateste rezistenta unghiilor si a parului. Poate imbunatati totodata sanatatea generala a scalpului.

Surse potrivite de siliciu sunt bananele, ardeiul gras si cerealele integrale.

Acizi grasi pentru par sanatos

Sunt anumiti acizi grasi care sunt esentiali pentru un par sanatos. Acestia sunt omega 3 si omega 6. Au un rol important in sanatatea parului, deoarece ajuta la mentinerea hidratarii scalpului, ceea ce promoveaza o crestere sanatoasa a parului. Astfel parul nostru va fi mai putin uscat si fragil.

Surse de acizi grasi sanatosi sunt nucile, somonul si uleiul de in.

Hidratare pentru par sanatos

Un aspect important pe care trebuie sa ne asiguram ca-l avem in vedere este o hidratare corespunzatoare. Daca consumam suficienta apa mentinem scalpul hidratat, iar asta ajuta la promovarea cresterii parului. Daca nu suntem suficient de hidratati parul nostru poate deveni mai fragil si poate fi mai predispus la rupere.

Alti factori de luat in considerare pentru un par sanatos

Pe langa o dieta bogata in nutrienti esentiali pentru un par sanatos si o hidratare corespunzatoare, mai sunt alti factori pe care ar trebui sa-i luam in vedere. Printre acestia se afla stresul, dezechilibrele hormonale, precum si afectiuni cateva afectiuni medicale.

Totusi, darca ne asiguram ca avem suficienti nutrieni necesari, promovam o crestere sanatoasa a parului si ii reducem caderea.

Un alt aspect pe care trebuie sa-l luam in considerare este ca unele deficiente nu pot fi rezolvate prin dieta si ca este posibil sa apelam la suplimente. De aceea, daca avem o dieta corespunzatoare si tot avem parte o cadere neobisnuita a parului, este indicat sa consultam si sfatul unui specialist pentru a ne asigura ca nu este vorba despre o afectiune medicala ce duce la caderea acestuia.

Chiar daca este extrem de important sa avem o dieta bogata in nutrienti, este de asemenea important sa nu consumam o cantitate prea mare din anumiti nutrienti. De exemplu, un consum prea mare de vitamina A si vitamina D poate sa duca la caderea parului. In timp ce acestea aduc numeroase beneficii pentru sanatate, este important sa nu exageram cu acest consum.

Stresul este un alt factor care poate sa duca la caderea parului. Atunci cand suntem stresati, metabolismul organismului se schimba, iar acest lucru poate sa aiba un impact negativ asupra cresterii parului. Stresul poate face parul subtire, fragil si mai predispus la rupere.

Sunt cateva tehnici care pot sa ajute la reducerea stresului, cum ar fi meditatia, exercitiile fizice si yoga.

Hidratare pentru par sanatos

Datorită faptului că este bogat în antioxidanți, ceaiul verde ajută de asemenea în lupta contra radicalilor liberi. Încurazează un sistem imunitar sănătos datorită conținutului ridicat de cofeină, iar asta previne apariția virușilor și a răcelii, care pot să afecteze negativ pielea.

Concluzie și recomandări

Asadar, daca ne dorim sa avem un par sanatos este important sa ne asiguram ca avem o dieta bogata in nutrientii necesari. Este de asemenea esential sa evitam dietele extreme care pot sa ne faca sa nu consumam suficienti nutrienti necesari, ceea ce poate duce la caderea parului. Stresul e nevoie sa fie totodata monitorizat si rezolvat pentru a nu avea un impact negativ asupra cresterii parului, precum si asupra sanatatii generale.

Recomandam produsele din gama noastra de colagen care contin numerosi nutrienti necesari pentru un par sanatos.

Incepe sa ai grija de parul tau din timp si asigura-te ca va fi lung si sanatos pentru o perioada cat mai lunga!

https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/hair-loss/eat-right-healthy-hair

https://www.healthline.com/nutrition/foods-for-hair-growth

https://www.webmd.com/beauty/ss/slideshow-foods-healthy-hair

https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/what-eat-healthy-hair

https://www.canyonranch.com/well-stated/post/essential-nutrition-for-healthy-hair/

https://www.verywellfit.com/the-role-of-nutrition-in-hair-loss-foods-for-healthy-hair-and-prevent-hair-loss-5119373

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324949

7 Nutrients You Need for Healthy Hair

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *